Švýcarsko 2013

24.09.2013 18:17

Čtvrtek, čtvrtý den v měsíci červenci ve čtyři ráno jsme vyjeli z Českého Těšína do

malebného městečka Interlaken ve Švýcarsku. Cesta byla dlouhá, pohodová a zdržela nás

pouze jedna kolona. Cíl byl úchvatný! Následujících devět dnů bylo plných dobrodružství ve

Švýcarských Alpách. Nádherných zážitků bylo mnoho, ale chtěla bych povyprávět o úvodu a

zakončení naší výpravy.

Den, ve kterém se konala druhá túra, byl jeden z fyzicky nejnáročnějších dnů v mém

životě. O tomto dni budu vyprávět svým vnoučatům. Vstávali jsme ve 4 ráno, abychom v 5

auty vyjeli. V 8 jsme dorazili do Zermattu a odtud jsme vydali na výšlap, který měl 1500

m převýšení a jehož cíl byl vrchol Gornegrat, který je položený 3100 m na mořem. Pro mě

byla nejnáročnější první třetina, potom se moje nohy už rozchodily a s radostí jsem kráčela

do cíle. V ten den se na části naší trasy konal Zermattský maratón, kdy sportovci běželi 43

km v horském terénu. Tyto vysportované běžce jsme obdivovali, ale ještě větší údiv ve mně

vzbuzovala krása alpské přírody. Když jsme dorazili do cíle, měla jsem neskutečný pocit

radosti z toho, jak nádherně Pán stvořil náš svět. Kolem 9 večer jsme dorazili dolů k autům

a čekala nás 3 hodinová zpáteční cesta. V autě si všichni sundali boty, jeden účastník otevřel

konzervu se šproty, která se mu vylila na kraťasy a  dva účastnici vytáhli svoje deodoranty,

aby překryli pachy nohou. Všechny tyto vůně nevůně se smíchaly dohromady a já měla pocit,

že se navrátí moje celodenní svačina, naštěstí to byl jen pocit. O půl 1 nad ránem jsme se

vrátili šťastně do kempu a spokojeně ulehli do svých spacáků.

Poslední den byl plný překvapení. Měli jsme vyjet horským vláčkem na místo Kleine Scheidegg

a vejít na dva vrchy Lauberhorn a EigerGletcher. Po splnění tohoto úkolu nás zlákalo sedlo Jungfraujoch, které je

položeno 3571m nad mořem. Toto místo obléhaly ledovce a byl tam věčný sníh. Po vlastních

nohou se tam nedalo vyjít, jediná možnost, jak se tam dostat byl vlak, a tak jsme toho využili.

Bylo to nejvyšší místo, na kterém jsem kdy byla. I tento zážitek budu vyprávět svým vnukům.

Pokud se chcete víc dozvědět o tom, jak krásné to bylo na Jungfraujoch nebo o všech

ostatních výpravách, můžete se osobně zeptat kteréhokoli účastníka této nezapomenutelné

akce.

Na závěr bych chtěla poděkovat organizátorům, že pro nás něco tak úžasného

připravili a Pánu Bohu, že stvořil tak krásnou přírodu, vedl nás, chránil a daroval skvělé

počasí.

 

Magda Niemiec