Tatry 3

21.08.2010 15:20

Ahoj, měl jsem napsat zprávu o výletě do Tater, nicméně svoje vyprávění začnu událostí která se stala asi o dva měsíce dříve - během rodinné sešlosti jsme si udělali takové malé sportovní zápolení - ve dvojicích jsme se přetahovali lanem. Neškodná zábava, řeknete si.. jenomže ejhle, o levou nohu jsem byl tak dobře zapřený, že ikdyž bylo už jasné, že přetahovanou prohrajeme (soupeři - mí dva starší a silnější bratři už nás skoro měli) tak moje noha je pořád držela, dokud mi pod tím náporem nekřuplo v koleni, to se vymklo a já šel k zemi... Během následujících tří týdnů jsem chodil jen o berlích, a přemýšlel, jestli do Tater (mých nejmilovanějších hor) vůbec pojedu.. Následovala rehabilitace, která mi dala naději, ale nikoli jistotu, že koleno v náročných vysokohorských túrách vydrží. Nyní můžu s radostí říct, že vydrželo, a taky za to děkovat Bohu. A nejen za to. I za nádhern é počasí po všechny tři dny - vždyť na Rysech (cíl prvního dne) jsem byl už potřetí, ale vůbec poprvé tam, ve výšce 2499,6m nebyla mlha a výhled byl parádní :) Po přespání na Chatě pod Rysmi (s 2250m.n.m. jde o nejvýše položenou chatu ve Vysokých Tatrách, a tím pádem také nejvýše položená noclehárna na celém Slovensku) jsme šli dolů, a pak zase nahoru :) na Köprovský štít. Druhou noc jsme strávili v podhorské vesnici zvané Batizovce, na faře evangelického sboru. Poslední den už byly túry kratší, na zpáteční cestě z Hrebienoku jsme se svezli na horských koloběžkách - bylo to celkem potřetí, co jsem na nich jel, ale poprvé, co žádný z mých kamarádů nespadl. Co měly ty tři dny společného? Kromě hor, túr, hezkého počasí, povětšinou dobré a veselé nálady a 17ti členné bandy mladých lidí (9 kluků a 8 holek) to bylo i Dankovo přemýšlení nad Biblí - každý den mluvil o jiné hoře, a o tom, co si z toho můžeme vzít do naší doby, do našeho života s Pánem. Z těch tří příběhů si nejvíc vybavuju ten o hoře Karmel, kde po třech letech sucha obětuje Elijáš na oltáři Hospodinu, a o totéž se pokoušejí Baalovi proroci. Zvláště se mi vryl do paměti verš z 1. Královské 18,21: "Tu přistoupil Elijáš ke všemu lidu a řekl: „Jak dlouho budete poskakovat na obě strany? Je-li Hospodin Bohem, následujte ho; jestliže Baal, jděte za ním!“ Lid mu neodpověděl ani slovo." Těším se na příští rok. :)

Peta Kaleta