Velká Fatra 2015 (2)

27.04.2015 23:18

Expedice Velká Fatra 2015,byla mou první zkušeností s outdoorem. O tomto skvělém týmu, jsem se dozvěděla prostřednictvím své kamarádky a nebudu zapírat fakt, že jsem se trochu bála a měla trému. Přeci jen jsem se měla ocitnout mezi skupinou lidí, ve které jsem znala jednoho člověka., měla jsem se s nimi vydat na trek do Velké Farty a předvést tak svou fyzickou kondici. Pořídila jsem si narychlo vybavení do zimy a se zataženým žaludkem čekala, co přijde. Vzpomínám si, jak jsem seděla na zastávce brzy ráno a čekala, až mě vyzvednou. V ruce jsem držela doklady o svém pojištění a pokoušela se nemyslet na to, jak těžkou krosnu vlastně do těch kopců ponesu. To že budu následně pokládána za vzorný příklad, jsem netušila, přeci v pokynech stálo, že při nástupu do autobusu předložit doklady o pojištění. Vedoucí Radek se trochu pozasmál a nemohl uvěřit, že jsem opravdu tak pečlivá a poctivá. No co, přeci to stálo v pokynech.
Nastoupila jsem a už se jelo. Brzy jsem se setkala s kamarádkou a spřátelila se s ostatními. Hned co jsme dorazili do Liptovské Revúce, bylo nám přiděleno vybavení v podobě holí a sněžnic, a pak už nás od výšlapu nic nezdržovalo. Vydali jsme se do hor. Sluníčko nám sice nesvítilo, ale jinak nám počasí přálo. Za nějakých pět hodin jsme dorazili k chatě pod Borišovom a tam se ubytovali. Jen co jsme se pořádně najedli a zahřáli horkým čajem, povídali jsme si, zahráli hry a smáli se. Všechno napětí ze mě už dávno polevilo a cítila jsem se vítaná a mezi přáteli. Když přišel čas jít spát, zahrabali jsme se do spacáků, zavřeli oči a už tady bylo ráno. Vyšli jsme ven a trochu dováděli, pak však přišel čas na společné foto před chatou a hurá dál. Vyšplhali jsme se na další vrchol a směřovali již dolů k autům. Lopaty na sjíždění kopců nám bohužel k ničemu nebyly, ale tak snad příště budou podmínky lepší. Když jsme dorazili dolů do městečka, kde po zimě skoro nebylo ani stopy, převlékli jsme se do suchého a v autech pelášili domů.
Z celého výletu mám krásný pocit, a myslím že to nebylo naposledy, co jsem zažila dobrodružství s outdoorem.


Markéta Kufová